Welcome to My Blog. Follow ME ! +

AHLAN WAHSALAN YA RAMADHAN :)
06 July 2013 | 10:42 PM | 0 comments
w.t.b


hye readers !
dah lama rasa nya tak update blog neh.. kekok sket..
sori eh, if bahasa & penulisan tak menarik..

 seperti yang sedia maklum , ramadhan al-mubarak hampir menjelma.. kn?
jadi.. di kesempatan ini.. saye nak ucapkan....


SELAMAT MENYAMBUT BULAN YANG MULIA.. 
YANG PENUH BARAKAH.. 


AHLAN WAHSALAN YA RAMDHAN !

errrmm.. apa target korang eh ramadhan tahun ney?
mesti korang ada pelbagai rancangan yg korang nk lakukan di bulan yang mulia ini kn??ada yg rancang utk menyempurnakan ibadah tarawih..ada yg merncang utk melakukan qiamullai ketika insan laen sedang nyenyak menikmati indahnya nikmat tidur.. namun, utk ibu-ibu luar sana pasti sudah menyediakan list juadah berbuka puasa selama sebelun kan? gamak nya apa lah anak-anak nk makan eh? 
 
tak kisah apa pun rncangan korang.. saye doakan korang semua dapat laksanakan nya dengan penuh semangat dan istiqamah.. jangan ragu-ragu dengan perancangan yg sudah kita lakarkn di minda kita itu.. tetapi.. percaya lah bahawa Allah sentiasa ada untuk tolong kita menunaikan hasrat hati kita.. insyaAllah.. perancangan yg kita rancangkan itu pasti terlaksana dgn izin Nya.. 

buat lah perancangan korang sebaeknya dan laksana kan lah ia dgn sebaik yg mungkin.. selagi waktu menemani kita, kita adalah manusia yg beruntung.. kerana setiap detik yg menemai kita itu adalah waktu atau pn masa yg dipinjam kan oleh Allah.. dan beruntung nya kita hanya lah kerana setiap detik yg hadir itu adalah saat utk kita terus betaubat dan memohon doa.. alangkah indah nya jika waktu yg dahulu nya terisi dengan kata-kata taubat.. diiringi doa yg telus dan suci pada Illahi..

namun... korang jgn bimbang.. ramadhan kali ini pasti membawa warna yg indah utk menghiasi hari-hari kita di dunia ini.. insyaAllah... pecaya lah pada Allah.. kita pasti dapat melakukan apa yg kita rancangkn.. dan apa yg kita ingin tunaikan.. insyaAllah.. mari lah kita sama-sama menjalani ibadah di bulan ramadhan yg mendatang dengan sempurna.. amiinn.. 

jum sama-sama kita gegarkan hati kita dengan cinta Allah,
ayuh kuat kan iman kita dgn ibadah... 
mari lah kita sama-sama menuju Illahi.. 

before dat.. saye nak ucapkan taniah kpd mahasiswa/i yg sudah bejaya menyempurnakan smester yg lepas.. gunalah masa korang di rumah dgn sepenuhnya ehh...? dan seharus nya kita ptut besyukur krn kita dapat bepuasa di rumah.. bersama insan tersayang.. hah ! jum sama-sama kita bedoa dalam bulan ramdhan ini supaya dapat result yg terbaek.. insyaAllah..

jum layan lagu dekat bawah ney..
sambil-sambil tuhh, ambil lah mood korang utk sambut bulan ramdhan yg mndatang ni k ? :')





Older Post | Newer Post