Welcome to My Blog. Follow ME ! +

KENAPA ADA UJIAN ITU
30 April 2013 | 1:02 AM | 2 comments
w.t.b
Dimulakan dengan nama Allah yg Maha Pengasih lg Maha Penyanyang..
hurm.. dah lama sangat stop berblogging.. skrg, terasa sgt nak tuleh satu entry..
 mungkin sebab ini sahaja cara untuk diri ini luah rasa hati..

KENAPA ADA UJIAN ITU ?
eh. tak....
KENAPA PERLU ADA UJIAN INI ??

suatu tanda tanya yg patut kah di jawab ? entah.. terpulang kepada hati masingII.. seteap ujian pasti ada penyelesaian.. seteap persoalan pasti ada jawapan nya.. dan mungkin jawapan korang tak akn sama dengan jawapan dari hati saye..

Di saat student laen sibuk membuat persiapan final exam yg tinggal sebulan je lg.. saye sedang betarung dengan perasaan ragu, rimas, cemas, takut.. semua perasaan ini hadir tanpa di undang.. hadir nya perasaan ini kerana ketidak puasan hati sang penggoda iaitu syaitan.. dia ( syaitan ) yang sentiasa tiup angin resah, cemas, takut terhadap ujian Allah.. 

Sebesar mana pun ujian Allah, pasti ada ganjaran dari Dia yang Maha Pengasih lg Maha Penyanyag.. jadi hatiII ini perlu lah kuat dan tabah mengusir perasaan curiga dan buruk sangka yg di suntik oleh syaitan yg di rejam.. ya ! mmg tak mudah.. kerana saye juga merasa kan nya.. 

mungkin korang jgak penah lalu hariII yg sukar dalam hidup sebelum ney seperti mana saye lalu.. tapi, seteap umat Nya memperolehi ujian yg berbezaII.. namun, keperitan dan kesakitan pasti berbekas di hati.. Alhamdulillah.. kini saye sudah mengorak langkah yg jauh dari kisahII itu.. tp, kini.. saat ini.. Allah datang menguji lg..

Ibu tersayang ku di beri ujian sakit oleh Allah s.w.t.. saat melihat dia, ibu tersayang ku terbaring di atas katil wad, luluh hati ini.. tak mampu di ungkap bagaimna perit nya rasa itu.. hanya Dia, Sang Pencipta yg memahami hati , perasaan dan jiwa ini... 

jika pasangan becinta memberi tahu saye, betapa perit dn sakit nya putus cinta pada ketika itu.. apa yg mampu bibir ini ungkap.. sakit, perit dan pedih hati ini melihat ibu terbaring tnpa sepatah kata, tanpa sebrang pandangan hanya bunyi dari mesin di hujung kepala nya yg berbunyi lebih hebat rasa nya berbanding perasaan putus cinta itu..

Alhamdulillah, kini dia semakin sembuh.. Alhamdulillah kini dia mampu betutur lg.. mampu memandang wjah anakII nya lagi.. dia juga mampu tersenyum.. namun, kemna hilang smngat nya.. dia seakanII ptus semangat.. 

oh ibu..
jangan lah engkau bersayu hati..
jangan lah engkau dengar bisikkan syaitan..
tenunglah hati mu ibu..
ada Dia yang mendengar segala doa mu..
ada Dia yang melihat segala gerak geri mu..

ohh ibu..
buka lah minda mu..
buka lah pintu kebahagiaan mu..
kerana Dia ada saat engkau menangis..
kerana Dia ada saat engkau resah gelisah..

ohh ibu..
percaya lah pada Nya..
percaya lah pada diri mu..
engkau pasti kembali seperti dulu..
malah engkau akan lebih semngat dri sebelum nya...

mak.. maaf kan anakII mu jika anak mu bukan anak yg soleh..
mak... maafkan anakII mu jika layanan anak mu sangat buruk dari pndangan mata mu..
mak.. maafkan anakII mu jika anakII mu tak seindah spt mimpi mu

semoga Allah kembali kan nikmat sihat kepada mak.. amin..

I LOVE MOM
because
I LOVE U, ALLAH

Older Post | Newer Post