Welcome to My Blog. Follow ME ! +

baek atau tidak umat itu
05 February 2013 | 2:30 AM | 0 comments
di mulakan dengan nama Allah yg pengasih lagi penyayang :)


sedar atau tidak , kita sebagai seorang manusia kekadang tedetik di hati segala pekara -ve bila telihat pekara-II yg kurang enak.. kan ? tapi, terfikir tak kita yg kita mmg tak layak nak fikir pekara-II -ve ttg org laen? yeah.. kita manusia biasa.. mmg senang pekara-II -ve ttg org laen betandang di benak kita.. 
tak tahu lah korang mcm mna.. tp, sye kekadang mcm tue lah.. tp, saye sedar.. saye tesangat lah tak layak nak menilai org.. tetapi, telepas jgak kekadang.. ops!! >.<'' astafirullah..

jgn ikut ek? hee :D

saye sedar tak layak saye nak kata dia tue baek or jahat.. sedang kan sye pun banyak kekurangan.. langkah demi langkah yg saye ambil di dunia ini sgt mengajar saye erti kehidupan.. pahit, perit, sakit, teguris, tecalar semua saye dh rase.. tak tahu mcm mna nk ungkap.. hanya Allah yg tahu.. dn saye pecaya akan kalimah LA ILLAHA ILLALLAH .. pasti akan ada kebahagiaan spt yg di jnjikan..

dan skrg... sya rase bahagea itu semakin hampir.. alhamdulillah... mgkin latar belakang kita bebeza.. corak hidup kita jua bebeza.. tp, kita dtg dari Tuhan yg sama.. iaitu Allah.. jdi, pecaya lah.. kita akan sama-II bhagea di jannatul firdaus nati..

baek atau buruk sesorg itu biar lah Allah yang nilai.. kita teruskan lah hidup kita di dunia ini.. insyaAllah kita bahagea.. amin ya rabbal al amin.. saye , awak dan semua akan bahagia suatu hari nati..

mungkin kita tempuh bnyak cabaran didunia ini lebih dri org laen.. dn pecaya lah seteap cabaran itu bukti Allah maseh mengambil tahu ttg kita.. besyukur lah :)

kengkawan.. kita tak akan tahu naseb kita di sana.. baek atau sebaliknya.. sebeaknya kita perbetul jalan kita sblum kita perbetul jalan org laen.. tetapi, jgn lah anda ke syurga keseorangan.. bawa lah besama2 anda kedua ibu bapa , saudara yg terikat dgn genetik dan ua saudara seislam mu..

saya selalu terfikir.. jika saya bt ini (sesuatu yg baek).. tetapi tidak dia.. Allah pasti akan menyoal.. kenapa saye tak ajak nya sekali.. saye tkut sgt kalau-II diri yg jahil ini tersilap langkah.. beharap agar kita sama-II tidak akan tersalah langkah.. insyaAllah..
#maaf kalau saya salah
#maaf kalau saya tak layak menyoal pendapat

Older Post | Newer Post