Welcome to My Blog. Follow ME ! +

perasan atau tak
16 August 2012 | 5:50 PM | 4 comments
kengkawan ..

new entry selepas beberapa hari tak hapdet .. hewhew >.<''

entry kali neyh ...
Perasan Atau Tak
eh , apa neh ? apa neh ??
perasan ape ?
haha

hello guys , kita sbgai umat islam slalu lakukan kesilapan.. kan? kan??
hey , tak payah lah nak selindung-II .. saya n awak sama je..
tetapi yg membeza kan kita adalah taqwa dan iman yang ada pada diri kita..
mungkin awak yg sdg membaca neyh lebih betaqwa drpda saya..
hanya Allah sahaja yg dapat mngetahuinya..
sesungguhnya ilmu Allah itu luas...

tetapi , saya taknak sentuh bab kesilapan-II yg kita lakukan..
tapi , sebaliknya.. saya nak ckap ttg keinsafan yg dtg selepas melakukan kesilapan..
perasan atau tak , sbgai manusia biasa automatik kita akan berasa insaf dan kecewa selepas melakukan kesilapan . rite??
kekadang kita sendiri tak sedar akan kesilapan yg dilakukan..
tetapi , apa bila langkah dan tutur yg salah itu terlaksana..
pasti timbul pekataan ''MENYESAL'' besau-II kat otak kita.. kan-II??

kekadang , saya pun mcm tulah..
menyesal selepas melakukan kesilapan...  saya sedar akan keadaan ini...
 tapi ,taktau lah korang sedar atau tak ?
i'm not telling u'olls , saya ni teruk or what...
tapi , normal lah kan.. kita umat Muhammad zaman ini melakukan kesalahan..
tetapi yg tak normal nya.. 
tak wujud langsung rasa insaf dalam aty , walau pun skit..
tipu lah kan ? mana ada manusia yg takda perasaan..
cuma ego membatasi segala nya..

korang rasa baik or tak berperasaan mcm ni ?
bg saya ukeh .. tapi , saya sgt tak suka bila saya slalu buat perkara mcm ni ..
eh , jgn salah sangka.. jangan-II ..
saya tak suka bila terlalu kerap saya lakukan kesilapan dan kemudian nya.. insaf..
saya lebih suka jika sentiasa insaf tanpa melakukan kesilapan..
tetapi , kita selalu di uji oleh Allah s.w.t bgi membkti kan betapa besar cinta kita pdNya 
namun , kadang-II kita tersilap langkah jgak...

apa-II pun guys , jum sama-II hindari kesilapan diri..
awak , saya , dan mereka.. jum sama-II
kita boleh perbaiki diri.. insyallah....

p/s: bgtau lah apa pendapat korang ttg perkara ney keyh ? :D
maap kalau-II saya neyh maseh belum mnjadi muslimah sejati tetapi ingin berdakwah sebegini..
SALAM RAMADHAN  

selawat dan salam ke atas junjungan besar , Nabi Muhammad s.a.w

Older Post | Newer Post