Welcome to My Blog. Follow ME ! +

Ya rasulullah we love u
25 June 2012 | 1:22 AM | 2 comments


buddies ;D

sye nak share sumthing . .
don't complain but watch , here , n understand every words



**ceriakan bebudak tue , sye rasa indah kehidupan kita kalau bebudak sekrg sebegitu rupa . merindui Rasulullah .s.a.w . . jums ,sma-II kita merindui baginda :D**

actly , tdi sye ronda-II kat you tube . . cari lagu-II nasyid . 
tetibe , terjumpe lagu ney . . 
sangat menyentuh hati , kawan ! 
Ya Rasul Allah , kami Rindu akan engkau  . .

then , teringat yg ayah bg tahu USTAZ sye kat KMPP dtg .
nop ! bukan datang umah saya . tp ,datang dkat masjid kg berapit . .
ohhh ! bukan-II . bukan kg sye . .
tetapi jiran kg sye . dan itu lah masjid yg terdekat puns .
dia datang dan bagi ceramah kat situ . dah dua hari termasuk tdi (lepas maghrib)
*but,i baru tahu tdi lps ayh balik dr masjid*
hee . . terasa nak jerr jumpa ustaz .

WHY lagu ney ?
lagu ni buat saya teringat akan Penghulu UMAT ISLAM . .
yang penuh dgn rasa CINTA dan KASIH terhadap UMATNYA . .
dan pda msa yg sma, teringat ustaz yg disebut ayah tdi . 
dan terus teringat kenangan manis suatu ketika dahulu ,
 semasa sye bergelar PMC STUDENT .

didalam satu kelas , sebesar bilik darjah ,
bersama seorang ustaz yg penuh ilmu di dada 
haish , bukan sye sorang jerh . but full with my classmate !
di hadapan kelas terdapat 2insan yg sedang asyik berkata-II
bermadah helah dihadapan. . pd awal nya ustaz hanya merenung , 
tetapi kesudahannya . .
AIR MATA seorang lelaki menitis jua. . .

hanya kerana sebuah pembentangan oleh WARDAH dan AMIRAH . .
sebuah kisah tentang kekasih Allah s.w.t . .
di mna baginda sentiasa merindui KITA , UMAT AKHIR ZAMAN . . .
titisan kali ke-2 oleh ustaz fazdli
 adalah dihari perbentangan oleh ATIQAH dan sye sndiri
tp , sya tak perasan pun titisan-II air mata itu

bukan sya nak ceritakan kehebatan rakan-II sya berdakwah . .
tetapi , sye nak ceritakan ttg semngat mereka ingin berdakwah 
walau pn , dlam sebuah bilik sebesar bilik darjah . .

dan
 yg terpenting adalah titisan-II mutiara yg mengalir di pipi insan-II y berada dsitu. .
sya anggap air mata itu adalah mutiara 
 kerana bukan mudah seseorang itu ingin menitiskan air mata 
kerana rindu kan Rasulullah . .
bahkan mengingati baginda pun susah bg masyarakat akhir zaman ini...

kalau anda semua tahu bagaimana saat kematian Rasul Allah ini . .
anda akan sedar betapa cinta dan kasih nya baginda terhadap kita . .. .

ANDAI RASULULLAH MASIH ADA 
cube anda sebut ayat dia atas sebnyak sepuluh kali 
apa yg anda pk kan ketika anda menyebut nya , 
dan apa yg anda inginkan ?
tepuk dada , tanya selera .

sye bukan insan yg baik . dan sye adalah insan yg lemah . .
maap kalo ada tersalah dalam bekata-II

*dengar bnyak-II kali ek lagu kat atas tu . .*
*H4P7 - AK RINDU KORANG , rasa mcm nak duduk lagi dlam kelas itu dan dengar korang menuturkan kata-II ttg agama *



Older Post | Newer Post