Welcome to My Blog. Follow ME ! +

Cinta Terhadap Seorang Kawan , HARUSKAH ?
25 June 2012 | 6:52 PM | 0 comments






ELLO kawan , apa kaba ? sehat ? ? alhamdulillah , kalau korang sehat-II belake . uke, korang napak kan tajuk entry ney , kat atas tue . Cinta Terhadap Seorang Kawan , HARUSKAH ? actly , tak salah kalau kite nak cinta kan kawan kite sendiri . rite ? tp, biar lah cinta itu hanya KERANA ALLAH dan cuma cinta sekadar kawan .

 kawan-II , banyak tau perbezaan SUKA dan CINTA.. jgn konfius tauu ? ramai orang yg sangka diorang cinta kan kawan diorang nii... pada hal , diorang cume suke jerh.. lgi pn , perasaan suke dan cinta ney mcm takde beza kan? ukeh lah . apa perbezaan suka dan cinta ? ?


Di hadapan orang yang kita cinta, hati kita akanberdegup kencang. Tapi di hadapan orang yang kita suka, hati kita akan gembira.Di hadapan orang yang kita cinta, musimsentiasa berbunga-bunga. Di depan orang yang kitasuka, musim itu cuma berangin sahaja.Jikalau kita lihat di dalam mata orang yangkita cinta, kita akan kaku. Tapi jika kita melihatke dalam mata orang yang kita suka, kita akantersenyum.Di depan orang yang kita cinta, kita menjadimalu. Di depan orang yg kita suka, kita akantunjukkan imej yang sebenar. Di depan orang yang kita cinta, lidah kelu untukberkata-kata. Di depan orang yang kita suka, kitaakan bebas berkata apa saja.Kita tidak akan merenung mata orang yang kitacinta. Tapi kita akan selalu merenung mata orangyang kita suka.Bila orang yang kita cinta menangis, kita akanturut jua menangis. Bila orang yang kita sukamenangis, kita akan cuba untuk membuat dia gembira
Perasaan cinta bermula dari kata. Perasaan sukabermula dari telinga. Jadi, jikalau kita berhentimenyukai seseorang yang kita suka umpama kitamembuang telinga kita. Tapi jika cuba menutup matacinta berbuah menjadi airmata. Setiap orang yanghidup akan mengalami ini dalam hidup mereka.  
#copy n paste jerr , kawan . :D



aha , amacam ? suda paham ?? itu lah perbezaan suka dan cinta..  hah ! cepat-II , cepat britahu sye apa yg korang tgh pk .. mesti korang tgh pk sama ada korang suka atau pun cinta HAMBA ALLAH tu , kan ? apa lah korang ney , gelojoh sgt ! lex dulu ek ..




ukeh , bismillah dulu .. then , pejam mate slow-II . imagine pekara-II yg korang penah buat depan si dia.. lepas tue , korang tafsir lah sendiri , k ? tp, kalau korang tkde jawapan lagi . . dunno lah . . sbb sye ni bukan bomoh cinta .. hehehhe...

NASIHAT SYE ,

kalau korang setakat suke jerr dgn kawan korang tue, better korang lupakan lah hasrat nak bermadu kasih dgn dia.. hurm , nak tawu sebab nyee ?? uke . first , korang rasa dah cukup sangat ke rasa kasih dan cinta korang dkat Allah ? dan jgak rasulullah .. second , kalau korang student lagi .. pk lah mak ayah .. mak ayah mesti nak kite bejaye dulu kan ? kalau korang sibuk-II kan dri dgn cinta yg tiada jaminan niii , korang akan hayut .. tp, pada yg terrer sgt berenang tu , ukeh lah.. go on.. (i meant yg cerdik pndai lah) third ,
kalau korang abaikan jerr perasaan tu , acyly , korang dah selangkah menjauhi zina.. sesungguhnya Allah bersabda ''لا تقترب الزنا '' .. hey kawan !good news , rite.. hehhe ..

#maap, kalau kalau ada salah dan silap . sye hanya hamba ALLAH yg lemah :D
 

Older Post | Newer Post