Welcome to My Blog. Follow ME ! +

SALAKAH JIKA AK MENCINTAIMU
14 March 2011 | 2:37 AM | 0 comments
Krrrringggg! Bunyi jam loceng antik milik roommate ku bebunyi mnandakan sudah masuk wktu subuh..

tiba2..'arghh!' Bunyi raungan dari hostel perempuan..
Aku tekejut lalu bangun dan memeluk rakanku iaitu emi.. 'weh!ko dengar xbunyi tadi?' aku sparuh bbisik kepada emi yang juga mmeluk erat tubuhku.. 'aaaa? Ape tu ha?' tanya emi lagi.. Aku dengan konfidennye mleraikan ikatan erat emi lalu cuba mengintai hostel yg x jauh dari kami,sekitar 8kali pusing stadium bukit jalil. Ternyata lagi berfakta bahawa
Sudah ramai bekumpul di sana..

Aku dan emi langsung terus menuju ke sana dengan hanya berkaki ayam dan berkain pelikat cap unta mabuk.

Setelah bergasak dan mrempuh plajar di hadapan bak pemain ragbi,aku bjaya ke tempat utama lalu merembat bola dannnnn...bola keluar.. Ooops,aku tkejut! Kerana,yg mnjerit tadi tu adalah bakal awekku..

Aku dengan pantas mrampas hp emi dengan ghairah ala2 pemain bola keranjang lalu terus mmaklumkan pada pihak ostel..

Suasane gamat seketika apabile ade sgelintir pelajar cuba menggunakan ilmu cap ayam memasing untuk mnolong.. Aku xlepaskan pluang...
Aku bace bismillah.. Dan.. Trus memasang mp3 surah yassin dari hp emi yg masih di tanganku.. 
Semua pelajar terkesima dengan perbuatanku,lalu berebut mmasing 'on'kn blueto0th dan mminta surah itu dari aku..
Ahhhh!aku xpdulikan mereka.. Jnji bakal awekku ini slamat! (Klu xjadi awek pun,cukup la die slamat supaye die boleh byar utang aku waktu aku blanja cendol aritu)

Alhamdulillah,die trselamat.. Slepas p0st-mortem dilakukan.. Ternyata bliau mgalami histeria tahap kritikal yang boleh mmbawa hukuman gantung smpai kering..




Bliau mmbuka matanya secara pelahan2.. Tapi dek kerana lmbat sangat bukak mate,aku mnyimbah air yg tedapat dalam pasu bunga di blk die..
Die tsenyum.. Lalu..mnyebut
Lembut namaku.. 'ice!!'.. 'yup fire,im here!.. Wut appen?'.. 'Ntahla..' jawap die.. Aku pun
Tak cakap banyak eala,org baru pas kne cmtu..xkanla kite lak nak bg tkanan lagi..
Aku mmanggil alin dan dilah iaitu sahabat karibnya bagi memangku fire ke katilnye..
Stelah warden dan pihak ostel smpai..sumenye bersurai bak kambing diladang di kejar rimau..
Cuma aku yg mseh d situ..stelah aku disoal siasat oleh mereka dan diambil kterangan ala2 perogol brsiri yg kant0i..aku dilepaskan.. Sebelum aku pergi.. Fire sempat bterima kasih padaku dan mmulangkan hutang bliau dengan mrengus..
Aku tersipu malu dan mguis2 kaki terus mrampas duit itu,lalu pergi
Dalam keheningan pagi indah.. Eh,aku mmbatalkan langkah.. Lalu pusing kembali ke arah fire yg dtemani oleh rakan2nya.. Dengan prasaan brcampur baur..aku mlutut.. Dan,troz mnghulurkan tangan.. Lalu aku brkata... 'fire........ Hp kawan sy,emi ttgl td,kat bawah ni upenye!' sambil mraba2 hp emi yg terjatuh.. (Nseb bek emi xtau..wakaka,lau tau.. Mati aku.. OpsS..lupe nk gtau yg emi pun turut dihalau pergi)

Usai solat subuh..

Pkara trsebut msih brmain2 di mulut para plajar..
dan tentunya.. Nama her0 turut disebut.. Ehem.. Lagi mau tanya sapa her0 ka?
Aku hanya trsenyum dan x beri apa2 k0men yg boleh mmbuatkan kontrobesi..

Tepat jam 8 pagi..
Aku,emi,hisyam,faris dan anip..iaitu rakan baekku briringan mnuju ke cafe untuk bekfez..kami brborak rancak akan hal itu.. Yg pastinya.. Aku ingin tau knpa jd cmtu kat fire..

STibanye aq ktsne.. Aku mmesan nescafe panas dan mi sup.. Yg laen mmesan nasi lemak lebeh kuah..

Sdang asyik aku mmbelasa makanan.. Mataku terpukau bile mlihat klibat fire.. Fuh.. Sampai xsdar yg kwn2 yg laen ktawe dan tsengih.. Aku trsdar lalu mmandang mreka.. Mreka trsenyum sumbing..tetapi.. Pkare itu tlah mmalukan isyam..kerana ktika die trsnyum.. Klihatan cili kering akibat smbal nasi lemak dicelah2 gginya..aku bengang..lalu mnikam meja makan mggunakan garpu shingga tembus ke lantai..
Pastu,Aku truskan makan tanpa mghiraukan skelilingku.. Mreka smua trdiam ktakutan..

Usai makan..aku truz mlgkahkn kakiku bsama mreka ke dwan kuliah..

Ktika aku sdg mlgkah.. Aku brb0rak k0song dgn rkn2ku yg laen..tnpa ku sdari..mreka mninggalkan aku yg msih brckp panjang lebar.. Tanpa ku sdari,prbuatanku di prhati oleh ssorang yg ku bantu td.. K0rang tau kn?.. Yup..fire la orang tu..
Die mghampiri aku lalu mnegur aku.. Aku trperanjat besar dan nyaris mlompat tinggi ke bulan.. Naseb baek passport ke bulan x dibuat dan didaftar lagi.. Lau x.. Konfem ke sane..
aku trsipu2 malu krane malu..
Kami mlangkah bsama2 ke dewan kuliah.. Tp kami laen c0urse..aku dip civil eng.. Die lak mdical..aku sempat mnanyakan sbab die jadi cmtu.. Rupe2nye die ttekan dengan bf die.. Btape hancurnya atiku bile tau orang yang aku idamkan slama ini ialah milik orang.. Aku buat2 xrase pape.. Aku cume bg nasihat dan semangat.. Tapi,dalam ati aku bdoa agar diorang clash..ekeke.. Jahat an aku? Mgkin ye,mgkin tak..aku bukan pe..aku xske orang yg aku sayang troz dsakiti...
Sdar x sdar.. Kami pun smpai d psimpangan yg
Mmisahkan kami ke dwan kuliah kami.. Aku hanya mampu mrintih dalam ati..

Di dalam dewan kuliah..

Aku termenung.. Knangan lalu brtandang kembali di ingatan..

10/1/2???
Hari pendaftaran di sbuah ipta tmpatan..

Fuh..penat gile aritu.. Pas fmili aku balik dan slepas mndaftarkan diri.. Aku mnuju ke bilik ku stelah mendapat bilik.. Aku dan emi(kenal dari kecik ag,kire kamcing gile r) dapat 1 bilek yg same.. Fuh.. Bkongsi bedua.. Bez wo0! Bilek kire ok, ala2 hotel hilton gitu.. Aku mngemas barang2 aku,stelah itu.. Aku dan emi terus pergi mncari cafe untuk lunch.. On the way ke sanela aku prtame kali jumpe fire.. Fuh..subhanallah.. Indah sungguh ciptaan allah s.w.t.. Fire bertungkus lumus mmbawa begnya yg blakanye besar2 gdabak.. Aku trus ckp kat emi yg aku harus mnolong die.. Emi tersenyum dan memberi aku smgt untuk menekel die..haha..
Aku pun pergi.. 'em,boleh sy tol0ng saudari? Sy ice' kataku sambil tersenyum ala2 kurt cobain riak ketika live c0ncert bliau.. 'em? Bole ke? Berat ni! Sy fire' jwpnye.. Aku pun trus jalankan tipu muslihat..?? Eh.. Panahan cinta asmaraku..cheewah.. Xleh bla ayat.. Agagaga, 'em,berat? Berat dari fire ke? Klu camtu,bia sy angkat fire..beg2 ni bia encik osman(dekan) yg ankat!' kataku dengan nada serius berbau separa perli.. 'eh,xla camtu skali' katenye..
'ok,n0w hntikan alasan,sy iklas nk tolong ni! Kali ni jek! Xperlu bayar! Tp blasannye,can i have ur phone nmbr?' kataku dengan nada ugutan ala2 samseng yg membuli budak 2 ta0n. 'eh! Cmtu lak? Mne bleh bg kt orang yg xdknali!' kata bliau dengan nada bongkak!
Pegh.. Makin geram aku dibuatnye.. Mluap2 kghairahan,eh keinginan aku untuk mgenali die lbey rapat! Em.. Pastu,pastu..aku xingat da pe aku borakkan, n then.. Die mgalah dan mmbnarkanku angkat beg2 gajah die.. Pergggh.. Atlit angkat berat ke die ni? Badan kecik tapi angkat klah malik maidin,eh.. Malik no0r!(bukan atlit bine badan ke? Ape? Btol? Mknenye xde kne mgene ngan angkat berat?? Ahhh! Gasak jela!)
Pas tolong die,aku tnoda.. Eh,aku dtipu.. Xdapat pon nbr fon..ampeh.. Tapi dsebabkan aku gentleman dan xnk nmpak sgt yg aku syok kt die,aku wt2 xkisah.. Emi skdar mgikut aku tanpa mnol0ng angkat satu beg pun malahan 1 dompet fire p0n! Xpe..ingat ko emi..ingat.. Ni hari aku,igtla hari ko plak!(sambil mgasah pisau cukur dan brkate 'xlame lagi,xlame lagi,xlame lagi' sambil mrenung tajam emi yg tengah makan choki2)
Aku trsdar.. Eh, da abez klaz upenye! Fuh.. Xdapat 1 ilmu p0n arini! Baek dok bilek tido then mmpi indah2!! Ciss! Tapi ok gak..dapat gak tau hal sbenar.. Ea tak? Hm.. Slepas kuar dari dewan..
Fuh! Cam xpercaye! Fire mnunggu aku untuk makan tgh ari same2,dan katenye die nk blanje sbagai tande trimas die kat aku.. Fuh, sudah jatoh ditimpa tangga! Eh, pucuk dicita ulam yang comes up! Agaga,skali skale remix..bukan slalu! (Harap sasterawan negare xbace.lau tak..mau disamannye aku!)

Dalam pjalanan ke cafe,kami sempat bercanda mandi manda..eh,bercengkrama.. Fuh.. Indah tuu.. Aku pun try la usha sape bf die n dok mane.. (Senang sket nk pukol lau jumpee!..cakap je ni,buat tu xtau la)
Then, upenye.. Bf die dak ipta laen.. Fuh.. Aku ingat,nak lancarkan perang antara ipta kami! Tp genjatan senjata da dibuat..yg tinggal hanyela batang penyapu! Xpela.. Xyah gado bab prmpuan..

Back to story,
Stibenye aku di sane,aku troz membedal nasik minyak dan air minyak..eh,air mil0 o.. Bliau pulak makan same cam aku.. Peghhh..cm kapel lak..kire kkasih gelapku bak kate ungu..

Smbil mkn,die cakap,die xnk clash ngn bf die.. Tp bf die cm x argai die.. Aku hnye mmpu mndgr.. Xde komen p0n aku bg.. Tkot aku ilang kawalan karang.. Die p0n mintak pendapat aku.. Aku xcakap banyak,aku cume sur0h die wat kputusan yg akan membuatkan die bahagie dan x mrana(cam pemidato x btauliah lak)
Aku pun cepat2 makan dan beri alsan yg aku prlu balek ostel awal sbb nk siapkn assignment,mgemas bilek n mnjahit sluar( ekceli,suar aku k0yak sbab faris pinjam wktu camping aritu,blagak sgt nk wat sommersault dari ats puncak waterfall,rupenye die yg waterfail..abez rabak suar aku.. Suar 2 da x0k..tp dsebabkan nk dpkai wktu melepak dlm bilek je searian) tapi!! Fire halg aku balik awl,nk tau knpe? Jom tengok nanti.. Ekekeke

K, upenye fire halang aku c0z nk aku tmankan die untuk jumpe bf die n mintak pt0s.. Huh? Tp aku plek.. Nape xajak 0rang laen? I mean,kawan pmpuan die..adekah aku akan jd b0dyguard die?? Huh.. Ok,aku ik0t.. Ktorang p0n pegi la ke 1 sh0ppg mall ni.. Sbab die da jnji ngan bf die kt situ.. H0h0,aku pn xsbar gak nak jumpe si bdebah tu.. Erk,ksar sangat eh? Kalu ksar,tryla gosok kat skrin m0nitor kat ayat tu.. Kasar x? X an? Huhu..

Dalam 1/2 jam mnunggu.. Akhirnye bf die datang dengan gaya se0rang kasa dawai,eh..kasan0va sjati..siap bawak bunge r0s merah.. Then, tr0z fire pgang tangan aq..aq tkej0t r..mggigil gak.. 1st time w0 aku dpgang oleh pmpuan bkan muhrim.. Pegh,arap2 aku mseh truna ag..owh tidak!!

Bf die troz pandang aku dan fire smacam,kalu nak tau camne pandangan smacam tu,korang try pecahkn brg lam bilek bos korang wktu die ade dpn korang,haa cmtula gayenye... Tanpe aku duge,fire troz mmperknalkan aku sbgai bf barunye, ahh! Gile,ingat aku ni llaki simpanan ke? Walaupon aku mmpunyai akaun simpanan,tapi aku bukan llaki idaman! Eh, simpanan..

TO BE CNTINUE.. AHAHAA..PENULIS DIA TGH BEREHAT2.. HAHA.. ;p


Older Post | Newer Post